hoezo een waterprobleem? Dag 4 - Reisverslag uit Havana, Cuba van Arianh - WaarBenJij.nu hoezo een waterprobleem? Dag 4 - Reisverslag uit Havana, Cuba van Arianh - WaarBenJij.nu

hoezo een waterprobleem? Dag 4

Door: Arianh

Blijf op de hoogte en volg Arianh

27 Mei 2010 | Cuba, Havana

Hallo y buenos tardes a todos!

Daar ben ik weer nu is er wel even internet dus ik laat even snel een teken van leven achter. Ik zit nu te wachten op Nadia, ze krijgt op dit moment haar beoordeling van haar tour door het beroemde "Hotel Nacional" de Cuba! Ik weet niet wat de lerares ervan vond en het boeit me ook niet (gewoon voldoende geven en niet zeuren). Ik vond het GEWELDIG het ging heel soepeltjes en uit het hoofd. Erg interessant en dat terwijl ik haar verhaal al een aantal dagen aanhoor. Dat moet toch wel wat zeggen. Ze heeft er echt heel hard voor gewerkt en dat was ook te merken in het goede resultaat volgens de groepsgenoten en volgens mij. Complimenten van mij dus ;)

Dusss....om maar te beginnen bij het begin...ik wilde douchen aangezien onze douchekop op wonderbaarlijke manier met tang en lijm in elkaar is gezet...ish nie gelukt nie...het water was weer eens op. 4 Druppels water uit de douche, geen water voor de wc en 1 druppel water uit de kraan van de wasbak. Tanden poetsen en douchen en "uberhaupt gebruik van wc is dus ook vandaag weer een erg knap avontuur.

Vanochtend zijn we om 9 uur weer begonnen aan een lange dag spaanse les en wonder boven wonder heb ik het voor elkaar gekregen om alle grammatica (ja je leest het goed) alle grammatica in anderhalve dag uit mijn hoofd te leren en een half uur voor de toets van kwart over 1 begreep ik spontaan de verschillende tijden die gebruikt worden. Voltooide tijd was erg moeilijk...tot ik doorhad dat ik zelf weer veel te moeilijk dacht (klinkt bekend in de oren?)

Na de les even pauze gehad en met de local guide Dora gesproken en zij helpt mij met het in elkaar zetten van mijn eigen tour op 5 juni 's middags. Ze weet echt ongelofelijk veel en ze is heel erg lief en vriendelijk dus dat was wel even erg prettig. Vervolgens in het meest bedompte lokaal wat er in de wijde omgeving te vinden was het tentamen gemaakt wat of goed genoeg of net niet genoeg gemaakt is door mij. Ik begreep alles en heb alle schemas opgeschreven die ik gebruikt heb en die kloppen dus nu maar hopen dat wat ik van de situatie-uitleg gemaakt heb op de toets...dat dat ook goed is.

Daarna hebben we onszelf nog wat verschrikkelijk verbrand in de schaduw van de tuin van school (escuela Jos'e Mart'i) en zijn we naar ons eigen hotel vertrokken waar we een kwartier hadden om om te kleden en in te smeren tegen de zon. Water mee, pet mee en ik alle spullen van Nadia in de tas zodat zij haar handen vrij zou hebben.

Op naar het hotel. Hele interessante tour gehad waar nadia vast zelf meer over verteld op haar pagina (die kan je vinden via mijn vrienden ergens links in beeld denk ik).

En hier ben ik dan in het hotel zonder airco (die is vast ook zonder stroom tot 10 uur vanavond, dat is niks vreemds) aan het wachten tot ze terug komt. Daarna gaan we wat zwemmen en misschien naar de buena vista social club (nou ja 5 mannen ervan die 80 zijn en krom op he tpodium staan) of we gaan naar de revueshow "le cabaret parisien" is vergelijkbaar met tropicana (zoek maar op google) is allebei wel duur en misschien volgeboekt dus ben erg benieuwd.

Ik ga nog even spullen opruimen en wat drinken en dan horen jullie hopelijk snel van mij want we zitten vanaf morgen tot zondag of maandagochtend in pinar del rio en omgeving en ik weet niet of en hoe daar internet is en hoeveel dat kost.

Adios mis amigo's!

Arianh

  • 28 Mei 2010 - 06:09

    Koos:

    Heb je überhaupt al wel kunnen douchen sinds je daar bent? XD Leuk dat Nadia's tour goed is gegaan. Ik mis je wel!

  • 28 Mei 2010 - 09:41

    Je Vader Te O G:

    Hoi hoi. Zo te lezen gaat het allemaal best goed. Is het nog niet zo dat ze je eerst ruiken voor dat je de bocht om komt en zien wie daar aankomt? ;-)Kijk uit voor de sun en have fun Gr XXX

  • 28 Mei 2010 - 09:46

    Tamara:

    Wat zul jij moeten wennen aan die temperatuur als je weer terug in NL bent zeg!

    Wat een cubacrisis daar.

  • 28 Mei 2010 - 11:51

    Emsee:

    Ik sluit me bij bovenstaande aan: wat zullen jullie stinken inmiddels zeg!!
    Probeer maar niet erger te verbranden, want anders komt het vel er in één keer af wanneer je je eindelijk fatsoenlijk kunt wassen. En ondertussen maar een beetje opletten van welke kant de wind komt...:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arianh

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 16002

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 21 September 2010

Back to the United States

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Studiereis Cuba 2009-2010

Landen bezocht: