Daar gaan we dan, dag 1 - Reisverslag uit Havana, Cuba van Arianh - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan, dag 1 - Reisverslag uit Havana, Cuba van Arianh - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan, dag 1

Door: Arianh

Blijf op de hoogte en volg Arianh

24 Mei 2010 | Cuba, Havana

Hola mis Amigos y familia!

Daar ben ik dan met erg traag internet, maar het is er in ieder geval wel!

Dag 1 is alweer voorbij, maar ik begin braaf bij het begin :)

We gaan naar Schiphol en zijn daar ruim op tijd, als verassing komt mijn oom uit Utrecht ook nog even langs om afscheid te nemen voor de komende tijd.

Tijd om in te checken. Volgens school mochten we (let op) 2 koffers van 23 kilo en 1 handbagage van 7 kilo meenemen. Ik had braaf 1 koffer en 1 handbagage samen 24 kilo...Nadia daarentegen (heeft ook een waarbenjij.nu zie mijn vriendenlijst) had wel 2 koffers want zij reist nog door na de cuba reis.

Die mochten niet mee. Heel de klas had dus een probleem want er mochten toch 2 koffers mee ?! Terwijl wij op hete kolen stonden met een wachtende familie om afscheid te nemen, gaat het personeel van KLM/Martinair op het gemakje bellen en vervolgens persoonlijk naar de administratie om te vragen hoe het nu zit.

(ik hoor net dat we iemand kwijt zijn van de groep al sinds vanmiddag :S)

dus koffers mochten uiteindelijk wel mee en hebben een heerlijke wel erg lange vlucht gehad met series van tv en aardappels met kip en een broodje en 3x thee en 1x cola allemaal gratis :D:D

Aangekomen op cuba airport (Jos'e Mart'i) moest de douane beambte 6x naar mijn hoofd kijken voordat ze eruit was dat ik het was op de foto. Ja ik was het dus ik mocht het land binnen. Op naar de koffers...

Nadia had maar 1 koffer bij aankomst....iedereen was klaar had zn spullen dus drama op de airport.

Papieren ingevuld en vandaag om 6 uur moesten we naar het vliegveld. Daarover later meer.

We hebben gegeten alles uitgepakt in gepakt wat we nodig hadden, boekjes geschreven en als een dooie muis in bed gevallen om knocck out te gaan tot 6 uur vanochtend.

Ontbijt vandaag was heerlijk, pancakes, omelet gebakken voor je neus, toast op zn engels en brood met suiker. Heerlijk!

Om half 9 verzamelen (op zn nhtv's te laat) en vertrokken naar school. Het was een fantastische ervaring voor 10 minuten en na 15 minuten waren we uitgeput want die mensen kunnen geen engels en je moet toch maar zorgen dat je verstaanbaar bent. We werden in groepen ingedeeld en per klas hebben we gesprekjes gevoerd over familie, hobby's en werk e.d. Morgen gaan we de verleden tijd behandelen (want op school leren we dat dus n'iet)

Na de school een broodje gekocht...het brood was op dus geen lunch alleen cola en water.

Wij stadstour gedaan en uitgestapt op plaza de la revolucion (foto's komen later) en foto's gemaakt van de beroemde afbeelding van che op een regeringsgebouw en het monument voor jose marti.

Vervolgens doorgereden naar capitolio (naar een voorbeeld van het capitool in amerika) en daar startte onze stadswandeling van 3 uur in de brandende zon. Na een aanval van teken op school goed ingesmeerd met deet en zonnebrand dus de zon kon weinig kwaad al heeft er wel iemand een halve zonnesteek opgelopen en de bus ondergekotst, gelukkig niet op mijn schoenen hahaha maar is wel vervelend voor haar.

Geweldige wandeling gedaan met een goede gids (lees: een van onze studenten) we hebben de 5 pleinen van oud havana bezocht. Hierover komen later nog meer foto's maar ik krijg kramp van het typen :P

Na de wandeling zijn we vrij gelaten en Nadia en ik besloten terug te gaan naar het hotel als enige 2 want we moesten die koffer ophalen van het vliegveld om 6 uur.

Uiteindelijk ging er een complete bus terug van de groep en nu gaat een groot deel weer terug om daar te eten.

Hier aangekomen wat uitgerust en vervolgens weer een probleem met de koffer...komt ie nou naar het hotel of halen we hem op want dat was er immers tegen ons verteld vandaag rond 6 uur ophalen op het vliegveld.

Na een hoop handen en voeten werk naar een ander hotel gegaan waar we het vliegveld hebben gebeld *cubanen spreken fantastisch engels!* blijkt dus dat we voor niks zijn teruggegaan want de koffer is uiterlijk morgen in het hotel dus we hoeven niet naar het vliegveld.

Uiteindelijk in de lobby beland en daar naar de wc geweest jawel nu komt het verhaal van de dag...toen we aankwamen was er water, flessen, douche, toilet, wasbak alles. Nadia gedoucht ik zou vanochtend douchen.

Staan we op gaan we naar de wc...doorspoelen ho maar...nadia wil haar haren doen...ho maar...douche proberen dan...ja ho maar...om nadia's gezegde te gebruiken...NO HAY AGUA AQUI manana manana...

dus iedereen stinkend die bus in want je hebt pas water na 9 uur 's ochtends...fijn dat we dat ook wisten hahaha

nu hebben we internet (want om 6 uur 's avonds zijn er geen tegoedkaarten voor internet dus je moet 2 uur wachten in de lobby onder het genot van de cubaanse versie van coca cola genaamd tukola smakend naar lidl cola *dus net zo goed als thuis* de internetkaarten zijn er en er is een run op de service balie!

Kaartje bemachtigd en hier zit ik nu te typen.

Ik ga hier een einde maken aan mijn verhaal en wachten op jullie reacties. Het gaat goed met mij en het is erg boeiend.

Liefs en groetjes,

Arianh

• 25 Mei 2010 - 04:02

M Vd Dorpel:

Leuk om al zo snel iets van je te horen En gelijk een goed begin. Een reis zonder problemen. Dat kan bijna niet. Je hebt in ieder geval weer wat meegemaakt. Gelukkig gaat alles goed en is alles boeiend. Gr Papa XXX. PS miscchien lukt spaas beter bij de Cubanen dan Engels hahaha

• 25 Mei 2010 - 05:40

Koos:

He bah, klinkt toch wel lekker primitief allemaal. >< Maar fijn om te horen dat je het naar je zin hebt!

• 25 Mei 2010 - 09:08

A Vd Dorpel:

Hoi Fijn zo snel iets van je te horen Gelukkig heb je plezier ondanks de narigheid en gaat alles goed met je. Nou hier is ook alles goed, ook met Bill. Groetjes van Opa en Oma

• 25 Mei 2010 - 12:18

S Te U:

Buenes dias, Het is dus waar. Reizen bestaat voor de helft van de tijd uit wachten. Ik denk dat je er maar gewoon moet bij neerleggen. Leuk om de berichtewn te horen dus hou vol.
    Hasta la vista baby

• 25 Mei 2010 - 13:56

Emsee:

Lang leve de prehistorie, maar gelukkig wel internet. En een lekker ontbijt is ook goud waard. Leuk om te horen allemaal

• 25 Mei 2010 - 16:11

Tamara:

Haha, klinkt goed allemaal daar! Superleuk om te lezen ook, haha!

veel liefs, en knuffels!

• 25 Mei 2010 - 16:20

Marian Briene:

hallo meisje..

Gelukkig ben je goed aangekomen!!Dat was een enerverende reis en een drukke eerste dag..ander land,andere taal,gewoonten en gebruiken..Wat zul jij een ervaringen opdoen!!

Liefs,Marian

• 25 Mei 2010 - 16:58

S.Meyer:

Hallo megan ik ben blij dat goed aangekomen bent wees vorzichtig met de zon en drink genoeg niet dat jij ook nog en zonnesteek krijgt wij gaan elke dag je verslag lesen en wachten al op de fotos tot gauw je tante, neef en nicht dikke kus

• 25 Mei 2010 - 21:30

HvO:

Hè meissie,
    Blij dat je een goede vlucht hebt gehad... En leuk om te horen dat je zo positief met de uitdagingen omgaat, aan je eerste ervaringen te horen gaat dit een hele leuke en leerzame tijd worden,,, Have FUN !!!
    XXX PaP te V.